HOME - LOGOPEDA - INTEGRACJA SENSORYCZNA - WCZESNA INTERWENCJA I WSPOMAGANIE ROZWOJUO NAS - NASZ ZESPÓŁOFERTA - LOGOPEDA - NEUROLOGOPEDA - INTEGRACJA SENSORYCZNA - WCZESNA INTERWENCJA I WSPOMAGANIE ROZWOJU - PSYCHOLOG - TERAPIA RĘKI - PIERWSZY KROK W SZKOLE - GIMNASTYKA KOREKCYJNACENNIKGALERIAKONTAKT
 
MASZ PYTANIE?
NAPISZ DO NAS
 
  SPRAWDŹ
JAK DO NAS TRAFIĆ?
full-1full-2full-3

Integracja Sensoryczna

drukuj   •   powrót

Co to jest  Integracja  Sensoryczna?
 

Wszystkie informacje jakie każdy człowiek odbiera ze świata zewnętrznego docierają do niego poprzez zmysły. Układ nerwowy każdego z nas  reaguje na bodźce płynące ze zmysłu: wzroku, słuchu, węchu, smaku, dotyku oraz równowagi  i  następnie  tak je interpretuje i przetwarza, aby mogły być wykorzystane we właściwym i efektywnym działaniu. W każdym momencie życia do naszego mózgu dociera niezliczona ilość informacji z naszych zmysłów, zaburzenie któregokolwiek ze zmysłów wywołuje nieodpowiednie reakcje na sytuacje, w których się znajdujemy. Zakłócenia w dopływie bodźców, ich brak lub niedobór, zaburzają cały proces integracji zmysłowej i mogą prowadzić do zaburzeń w zakresie integracji sensorycznej.
 

Co może wskazywać na zaburzenia procesów Integracji Sensorycznej?
 

  • nadruchliwość, nadpobudliwość
  • poziom aktywności dziecka jest niepokojąco wysoki lub niski
  • obniżone lub wzmożone napięcie mięśniowe
  • ​problemy z utrzymaniem równowagi
  • obniżony próg bólu
  • trudności w koncentracji uwagi
  • nadmierna lub obniżona wrażliwość na dotyk, dźwięk, bodźce wzrokowe
  • obniżony poziom koordynacji ruchowej, niezdarność ruchowa, lęk przed wysokością, upadkiem
  • unikanie aktywności ruchowej na placu zabaw, wspinanie, huśtanie,  karuzela
  • choroba lokomocyjna
  • trudności w nabywaniu nowych umiejętności: jazda na rowerze, łapanie i kopanie piłki
  • trudności z samodzielnym ubieraniem się, myciem, czesaniem, zapinaniem guzików
  • unikanie aktywności plastycznych: rysowanie, lepienie, wycinanie
  • problemy z nauką pisania i czytania
  • trudności z samodzielnym i prawidłowym piciem, żuciem i połykaniem
  • impulsywność, dziecko często traci samokontrolę i ma trudności z uspokojeniem się
  • dziecko jest ruchowo mniej sprawne niż rówieśnicy
  • opóźniony rozwój mowy, mowa niewyraźna, ograniczony zasób słów


 

 
O nas  •  Oferta  •  Cennik  •  Newsletter  •  Kontakt
(22) 408 86 86centrum@logos.edu.pl
Logos
Copyright © Logos - Centrum Logopedii i Terapii Pedagogicznej  •  All rights reserved
designed by estores.pl
DOŁĄCZ DO NAS NA FACEBOOKU